07
Октомври 2021
- инж. Панчев, как се отрази COVID кризата на Съюза на българските автомобилисти?
Както при всеки друг бизнес, и ние бяхме засегнати от Ковид кризата. В доста от нашите клонове имахме и имаме заболели, което наложи прекъсвания в работата на част от пунктовете ни за ГТП, намаля броят на дежурните ни механици за пътна помощ. Дейността на автоинструкторите беше напълно прекъсната за немалък период от време. Това несъмнено се отрази негативно на членовете и клиентите на СБА, тъй като не можехме да предоставяме в пълната им степен услугите, които предлагаме.
- Какви бяха най-големите предизвикателства пред Вас?
Предизвикателството беше на първо място да опазим здравето на служителите си и се радвам, че една немалка част от тях се ваксинираха. С помощта на всички колеги успяхме да развием добре дейностите на СБА, за да преодолеем негативните последици от кризата. Това беше постигнато с повече работа, повече реклама и по-добро качество на услугите.
- В момента наблюдяваме изключително висока инфлация в много сфери. Покачиха ли се цените и за СБА?
Високата инфлация от последните месеци, която буквално удря икономиките по света, не подмина и нашата страна. Разбира се, и СБА. В момента екипът ни проучва пазара и прави анализи и оценки, за да можем да реагираме по най-добрия начин до края на тази година и през следващата. За момента цените на услугите в СБА не са се покачили за нашите членове и клиенти.
- През 2021 година бяха въведени и т.нар. екостикери. Как се отразиха те на цените на годишните технически прегледи?
През месец юли държавата въведе допълнителни изисквания за пунктовете за ГТП основно с цел опазване на околната среда. Нормите за оценка на въздействието на всеки автомобил върху околната среда вече са различни. За крайните клиенти промяната е основно в получаването на екологична група. Тя се отразява в новите екостикери, които замениха познатия ни стикер за технически преглед. С тези нововъведения документите за прегледа се поскъпнаха с 4 лв. с ДДС. Наложи ни се да въведем допълнително събиране на тази сума и от членовете на СБА. В цялата система на СБА освен досъбирането на средства за новите документи, други промени не е имало.
Проучването на пазара на услугите ГТП в страната обаче ни показва, че в различните региони много от техническите центрове се възползваха от въвеждането на стикера и увеличава значително цената на прегледите.
- Очаквате ли тези промени да доведат до увеличение на цените на СБА картите?
Увеличение на цените на картите е неизбежно поради високата инфлация, повишението на цените на почти всичко в стопанската сфера, ръста в трудовите възнаграждения, тока, горивата и т.н. С колко ще бъде увеличението ще бъде решение на нашия управителен съвет след като се запознае с анализите, за които вече говорихме. В картите трябва да бъде включена и новата цена на документите за преглед, за да спрем досъбирането на средства от членовете на СБА. Всичко това е неизбежно и за съжаление не зависи от СБА. То е повлияно от конюнктурата на пазара и винаги в тези случаи за крайните клиенти това увеличение е неизбежно. Увеличението на цените на картите би трябвало да стане от 1 януари 2022 година, като моят съвет към членовете на СБА е да подновят картите си на сегашната цена преди тази дата.
Това което е важно да отбележа е, че както и досега СБА ще продължи да търси баланса между добра цена и високо качество. Нашата цел винаги е била услугите ни да бъдат достъпни за собствениците на автомобили в България. Смятам, че цените на картите ще останат привлекателни за автомобилистите и през следващите години.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!