22
Декември 2020
Към този момент зимата у нас е повече дъждовна, отколкото снежна, поне що се отнася до равнините. Но в това няма нищо необичайно – снегът тепърва предстои и ще трябва да се изправим пред обичайни за сезона предизвикателства. Но дали не правите някои неща погрешно през зимата само защото са се наложили през годините сред шофьорите, предавани от едно поколение на друго?
За безопасност и добро сцепление проверете налягането в гумите преди да поемете на път в студено време. Гумите трябва да се помпат до правилното количество, указано в ръководството за собственика на превозното средство или на вътрешната врата на автомобила, а не до количеството, показано на гумата. С намаляването на средната температура спада и налягането в гумите - обикновено с до 0.2 бара на всеки 10 градуса.
Избягвайте използването на ръчната спирачка, тъй като тя може да замръзне на място или да причини ръжда на накладките. При автоматична скоростна кутия поставете автомобила в паркинг режим. Ако автомобилът има ръчна скоростна кутия, поставете го на първа или задна предавка и поставете клинове или нещо друго под колелата, за да задържите автомобила на място.
Да оставите двигателят да загрее в мразовитата сутрин е обичайна практика. Но не за всички автомобили. Всичко се свежда до това на колко години е колата. Превозните средства, произвеждани от началото на 90-те години на миналия век до днес, са оборудвани с електронна система за впръскване на гориво и трябва да се загреят само за минута. Автомобилите, произведени преди 1990 г., трябва да се „затоплят“ поне пет минути на място преди потегляне.
Друга загадка е дали резервоарът трябва да е пълен в студено време. На първо място – не оставайте с много малко гориво. Ако закъсате някъде и помощта се забави, има риск от измръзване. Препоръчително е резервоарът да бъде пълен на две трети. При наличие на вода, може да има замръзване, но за самото гориво трудно би се случило като се имат предвид температурите в България. Възможно е да използвате добавки, за да решите този проблем. Съветваме Ви да използвате само такива, препоръчани от производителя.
Ако работите дистанционно и избягвате излишни пътувания, не оставяйте колата си да застоява. Това може да доведе до изтощен акумулатор или неподвижна ръчна спирачка. Вместо това шофирайте на всеки няколко дни, за да поддържате акумулатора в изправност. Обърнете внимание, че простото включване на колата и оставянето ѝ на празен ход вероятно няма да е достатъчно, за да запазите функциите на батерията.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!