11
Май 2016
"Други съдебни състави считат, че съществува причинна връзка между нарушението на режима на скоростта от страна на водача и допуснатото ПТП, в резултат на което е причинена смърт или телесна повреда на пешеходец, поради внезапното навлизане на пешеходеца в т.н. "опасна зона за спиране" на МПС", написа Захариева. В тези случаи се намалява и наказанието за шофьора. След широкия обществен отзвук председателят на ВКС Лозан Панов, от чийто съд произтече скандалното решение по случая „Лора”, защити пешеходците. Висшият магистрат обяви, че текстовете от Закона за движението по пътищата могат да бъдат написани по-прецизно, за да се избегнат бъдещи съдебни решения, в които на загинал на пешеходна пътека да се вменява вина. Преди да стане председател на ВКС Панов също бе блъснат на „зебра”. Сега той обяви: "Дали окото на един пешеходец е достатъчно точен уред за измерване на скоростта, отдалечеността, шума на двигател. Искам да добавя, че водачите на моторни превозни средства за разлика от пешеходците са полагали изпит. Те имат по-различни познания и са задължени да имат такива при управлението на моторно превозно средство. Докато един пешеходец, който не е водач, може да няма автомобил, дори може да не иска автомобил. Той просто пресича и е на различна възраст и има различна опитност. Задължението на пешеходеца при преминаване на пътното платно е да се огледа". На първо място най-важно е задължението на шофьорите да спазват правилата за движение и да се съобразяват с ограниченията в скоростта на пътя. Разбира се, не винаги водачитеса виновни. През последните години нараства броя на убитите пешеходци, особено в градовете. Най-често жертви стават хора над 64-годишна възраст, които пресичат на непозволени места. В двата инцидента с 9-годишния Евгени и 20-годишната Лора обаче не е честно да се търси вината и у тях с думичката „съпричинител”. Работата на върховните съдии е да съдят право и справедливо. Нелепо е когато при определянето на отговорността за отнетия или осакатен човешкия живот превес имат смекчаващите обстоятелства - като чистото съдебно минало на водача, липсата на други нарушения на ЗДвП, добрите му характеристики и изразеното от него съжаление. |
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!