20
Септември 2021
ЧАСТ ТРЕТА
Круиз контрол: добър или лош за икономията?
Ясно е, че в градски условия разхода на гориво ще бъде по-голям, спрямо шофиране по магистрала. Много водачи избират да използват круиз контрол функцията, когато са магистрала – съвсем естествено, тази система изключително много облекчава управлението. Но замисляли ли сте дали автоматизираното поддържане на скоростта е икономично? Истината е, че ако ускорявате и намалявате плавно, вместо да използвате круиз контрол, ще използвате по-малко гориво.
Причината е, че системите за контрол на скоростта са склонни да реагират прекалено чувствително при спиране и могат да бъдат изненадващо тромави, когато възстановяват избраната от скорост. Затова те са най-лесните за подобряване, ако зад волана е добър и опитен водач.
И така, как да го направите и вие? Една проста система за круиз контрол ще поддържа постоянна скорост независимо от обстоятелствата. Тя няма да очаква, че камионът на 200 м напред е на път да се премести в лентата ви. Същото важи и за адаптивния круиз контрол. Вместо да чакате колата да задейства спирачките, можете да отпуснете газта, за да забавите, което би осигурило достатъчно време на камиона да се отдръпне от пътя ви. Така ще си осигурите по-бързо ускорението, с което да достигнете до скоростта, с която сте се движили преди маневрите на въображаемия камион. Ако все пак използвате адаптивен круиз контрол, тогава определянето на възможно най-голямата дистанция ще увеличи максимално икономията.
Съвети за бързо и лесно намаляване на разхода на горивото, които може да използвате всеки ден
Обобщаваме най-универсално приложимите съвети и добавяме още няколко хитрини, с които да спестите гориво независимо къде се движите.
Кога ще поевтинеят горивата?
Горивата са акцизна стока, което повишава допълнително цената им за крайните потребители, които трябва да заплатят горивото, но и акциз, ДДС, търговска печалба, а вероятно и някои други по-малки разходи. Това ги превръща в луксозна стока за някои потребители, които може да се питат, кога цените ще поемат надолу. Цената на бензина и дизела се влияят основно от котировките на суровия петрол на международните пазари и решенията на ОПЕК – Организацията на страните износителки на петрол. Решенията им колко петрол да се добива оказва огромно влияние върху цената и поведението на борсовата търговия. Когато цените поемат надолу рано или късно това ще промени и числата на колонките в бензиностанциите. Има обаче и друг фактори – политиката и екологията. Стремежът към енергийна независимост на ЕС и осигуряването на чиста околна среда за европейците намери своя израз в Зелената сделка. Нови правила може да доведат до повишение в акциза на горивата, а от там и на крайната цена. Кога, как и с колко предстои да разберем, ако предложението бъде прието от европейските държави.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!