25
Ноември 2019
Паспорт на модела
Година на производство: 2000-2017
Брой произведени: над 1 млн.
Популярност на пазара: често срещан
Ценови диапазон: 8000-10 000лв.
Оценка на експертите (0-10): 6
Дори и тези, които не харесват френските коли, признават, че вече спряната от производство лимузина Citroen C5 вози като на "летящо килимче". Това се дължи на прочутото ситроенско хидравлично окачване. Точно то обаче може да ви създаде много ядове, ако решите да се доверите на автомобил от второто поколение на марката, който се произвежда от 2008 до 2010 г.
Заради меката си возия, привлекателния дизайн, обширното пространство вътре в купето (плюс огромния багажник) и богатия избор от двигатели на френския седан се прощават много недостатъци.
По разнообразие на мотори Citroen C5 може да се сравнява с немските премиум модели. Колата разполага както с бензинови агрегати с обем от 1,6 л (120 и 150 к.с.), 1,8 л (127 к.с.), 2,0 л (143 к.с.) и 3,0 литра (215 к.с.), така и 1,6 дизелови двигатели (105 к.с.), 2,0 (138 к.с.), 2,2 (204 к.с.) и дори до 3-литров V6 с 240 к.с.
1,6-литровият бензинов мотор е разработен от BMW и разполага със 150 коня. Въпреки това сред любителите на Cirtoen той е известен с някои дефекти като въглеродни отлагания на клапаните и изтичане на масло през турбината. Веригата на двигателя пък често трябва да се сменя на едва 50 000 км пробег.
Някои от собствениците смятат, че маслото Total е основната причина за проблеми с двигателя THP150. Двигателят е немски, а маслото е френско? Дали от това идват причините само може да гадаем. Факт е, че баварската марка препоръчва за двигателите си Castrol.
За най-надеждния агрегат в линията C5 се счита 1,8-литров бензинов, но поради ниската си производителност той не се използва много-много. Най-често по пътищата има 2-литрови бензинови и дизелови версии на C5.
При бензиновите агрегати обаче гумено-металните елементи ще трябва да се сменят приблизително на всеки 70-90 хиляди километра. Ролките и шайбите също претърпяват преждевременно износване. Причината за това е пътният прах и мръсотия, които влизат в двигателното отделение през отвора в арката на предното колело.
Дизеловите двигатели периодично изискват подмяна на уплътнителните пръстени на дюзата и промиване на самите инжектори. През по-студените зимни дни версиите на C5 с 1,6-литровия нафтов мотор палят малко по-трудничко.
Cirtoen C5 с механична трансмисия не е често срещан. Най-предпочитани са двулитровите и по-мощните агрегати, които са с 4-степенна "автоматична" кутия AL4 или 6-степенната роботизирана трансмисия Aisin. Както при другите модели на Citroen, скоростната кутия AL4 изисква периодична (веднъж на всеки 70-80 000 км) подмяна на хидравличните клапани. Симптомите в този случай са "ритниците" при смяна на предавките.
При версиите с японската скоростна кутия Aisin същата операция ще трябва да се извърши с пробег не по-голям от 100 000 км. Трябва да се каже, че трансмисията AL4 е много по-евтина за поддръжка и ремонт.
Както казахме, основното нещо, заради което C5 е обичан, е удобното хидропневматично окачване Hydractive. Понякога заради него обаче колата може да бъде намразена. За да намалите риска от изненади, ще трябва да следите нивото на LDS течността и липсата на хидравлични течове. Те обаче се случват рано или късно. Именно в тези моменти собственикът на С5 може да види своя любимец на няколко пръста от асфалта. За да не се стигне дотам, задължително трябва специалната течност да се смени преди возилото да е навъртяло 150 000 км.
Притежателите на С5 рядко се оплакват от ламарините. Покритието на каросерията издържа и на най-екстремните условия на околната среда. Пантите на вратите обаче изискват периодично смазване от собственика.
Второто поколение на С5 се предлага на родния пазар за употребявани автомобили на цени между 8 и 10 000 лева. Преобладават офертите с двулитровия дизелов двигател.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!