12
Август 2019
BMW България
Седмото поколение на BMW Серия 3 е поредната уникална кола на концерна. Просто се продължава традицията с предишните 6 поколения. Запазена е и философията на BMW в създаването на динамични, елегантни, приятни за шофиране, удобни и функционални седани. Новото поколение на Серия 3 не прави изключение в развитието на моделната гама в 3 важни направления - дизайн, динамика и иновативност. Тази „света троица“ може да осигури отлична популярност на новия баварец, въпреки намаленото търсенето на класическия седан по света.
Първата Серия 3 се появява през далечната вече 1980 г. От тогава светът се промени драматично. Заедно с това и Серия 3 преживя бурно развитие. От първите 6 поколения са продадени над 15,5 милиона коли. Въпреки еволюцията и промените, Серия 3 си остана истинско BMW, с класически пропорции, впечатляваща сила и статут.
Не прави изключение и новата „тройка“. Дори на външен вид се вижда развитието на формите. Да не говорим, че колата е с 16 мм по-широка, центърът на тежестта е с 10 мм по-нисък, масата е разпределена 50 на 50 между двете оси. Заради промените в структурата колата е „свалила“ около 50 кг. Въпреки, че е по-лека, е с до 50% е по-устойчива на някои натоварвания. Това се видя и по време на нашия тест.
И така, тръгваме на път с новата Серия 3. В един от най-дъждовните априлски дни, когато небето сякаш се издъни, ние тръгваме по магистралата към Пазарджик, а от там към Панагюрище, Стрелча, Старосел, та до писта „Дракон“ край Калояново. Разнообразен маршрут, а дъждът подлага на допълнително изпитание колата, особено на пистата.
По време на пътуването, а и на пистата, новата Серия 3 показа, че е изключително балансиран автомобил. Вече споменахме за някои от факторите. Освен това, Тройката има с 41 мм по-дълго междуосие и по-широки следи. Това увеличава стабилността на колата, която е оборудвана и с нови елементи в окачването, като например хидравлични амортисьори. Системата за управление е още по-авангардна, а в комбинацията с пътното поведение, правят новият „баварец“ забележителни. За отличния баланс говори поведението на колата на наводнената писта „Дракон“. За да се получи недозавиване или презавиване, особено при действието на електрониката, трябва сериозна намеса на водача. В огромните локви на пътя, колата дори не се плаши от аквапланинг. На пистата електрониката така държи колата, че дори и тегавите два завоя на „Опашката на дракона“, преди старт финалната права, не могат да „уплашат“ новата Серия 3.
Като говорим за нови неща в Тройката, то тя се отличава по интегрираните за първи път в този клас лазерни светлини. Те осветяват като ден пътя напред над 500 метра. Стандартно моделът е с LED светлини.
Промени има и в кокпита. Отвътре личат вложените в новото поколение иновации. Управлението на системите и информацията са обединени в типични за BMW клъстъри, с нови авангардни функции и по-големи възможности. Шумоизолацията е на ново ниво. Това е важно за един автомобил, който се ползва и за бизнес.
По-големият дисплей на нивото на очите дава много по-подробна информация и е с по-красива графика. Воланът е удобен. С автономните си функции, колата може сама да поддържа дистанция до предното превозно средство, като ускорява, намалява и спира. При наличие на ясна маркировка дори завива сама. Воланът може да бъде пуснат само за 30 секунди, след което следва предупреждение и спиране на колата. Това е за Европа. . Воланът е много прецизен, особено в спортен режим.
Достъпът до задните седалки е улеснен, а заради увеличените с 8.5 см дължина (4.71 м) и междуосието, пространството пред коленете на задната седалка е по-голямо. Багажникът е с обем 480 литра. Возещите се отзад разполагат със собствен климатик и два изхода за зареждане на мобилни устройства.
Друго важно нещо е функцията „Консиерж”. Тя свързва гласово водача с център на BMW, който би могъл да укаже всевъзможна подкрепа като запазване на хотел, ресторант. Може дори да се поръчат и цветя. Тази услуга е налична и на български от 9 до 18,30 часа.
Голямо предимство дава дигиталният помощник Intelligent Personal Assistant. Той може да бъде заговорен с простото „Hey BMW“ и започва да обяснява почти всички функции („Как функционира Асистентът за дългите светлини?“), информира за актуалния статус („В норма ли е нивото на маслото?“) и осигурява помощ при въпроси („Какви са предупредителните съобщения?“).
Освен това, новата тройка в тесни пространства се движи сама. Това ни бе демонстрирано, а и го направихме на пистата „Дракон“ при представянето. При движение на колата в тесни пространства системата запомня пътя и се връща по същия път на заден, без водача да пипа волана. Колата се връща със скорост до 36 км/ч до 50 метра по изминатия път. Това е особено важно в сложни места за паркиране в претъпканите градове. На „Дракон“ пробвахме и заобикаляне на препятствие и връщане в лентата. Това е без употребата на спирачка. Дори и при по-висока скорост, колата се справи перфектно.
Както винаги, в BMW са доста щедри в избора на двигатели и скоростни кутии. В новото поколение Трета серия те са туинтурбо, по-леки, по-ефективни от предходните. Моделът стартира на пазара с 2 бензинови, 4-цилиндрови двигатели, два 4-цилиндрови дизелови и един 6-цилиндров бензин. Ще има 330i хибрид с дълъг пробег и динамика при движение само на ток. Осемстепенната скоростна кутия е със забележителна работа, макар да е позната от други модели. Моделът е със задвижване на четирите колела и блокаж на задния диференциал.
Автомобилът се предлага и със спортния М-пакет, който тествахме ние. Той добавя динамика и още по-спортно излъчване на Серия 3, а 19-инчовите лети джанти го фиксират върху асфалта. Цените, разбира се, са според стандартите на BMW. Нашият тестови автомобил 320d (190 к.с.) с xDrive и М пакет бе с цена от над сто хиляди лева.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!