01
Април 2019
Шофьор, предизвикал в пияно състояние или след употреба на наркотици катастрофа с настъпила телесна повреда или смърт на повече от едно лице, да се наказва със затвор от 5 до 20 години, вместо досегашните от 3 до 15 години лишаване от свобода. Същото наказание да се прилага и при бягство от ПТП, управление без необходимата правоспособност или ако деянието е на пешеходна пътека.
При особено тежки случаи наказанието да стане от 10 до 30 г. затвор, а не както е в момента от 5 до 20 г. решетки.
Това предвижда законопроект за изменение на Наказателния кодекс, внесен в петък от депутати в парламента.
Целта на промяната в закона е да се постигне по-голяма адекватност спрямо наказанията при тежки нарушения на правилата за движение по пътищата, посочват народните представители. В мотивите си те са посочили случая с велосипедиста Евелин Дуков от Царево, който бе блъснат и убит от пиян шофьор на пешеходна пътека в град Приморско. Депутатите припомнят, че след злополуката водачът избягал от местопроизшествието. Той карал и с почти двойно по-висока скорост от разрешената в населено място.
По повод този трагичен инцидент вносителите смятат, че при индивидуализацията на наказанието съдът следва да се съобрази с обстоятелствата и личността на дееца. Преди дни Бургаският окръжен съд определи 17 години затвор за извършителя. Присъдата не е окончателна.
"Трябва да бъдат приети адекватни мерки, с които да се постигне превантивен ефект за ограничаване на деянията, при които поради опасно управление на МПС под влиянието на алкохол, шофьори блъскат хора по пешеходните пътеки, причиняват смърт и не оказват последваща помощ на пострадалите от инцидента, пише още в мотивите към законопроекта. – Ето защо предлагаме, ако деянието е извършено в пияно състояние или след употреба на наркотични вещества или от него е настъпила телесна повреда или смърт на повече от едно лице, или деецът е избягал от местопроизшествието, или е управлявал без необходимата правоспособност, или на пешеходна пътека, наказанието при смърт да бъде завишено на от 5 до 20 години. А в особено тежки случаи да стане от 10 до 30 години, вместо от 5 до 20 години“.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Съюзът на българските автомобилисти в партньорство със ЗД „ДЗИ“, проведе дискусия на тема “Опасното поведение на водачите и безопасността на пътя”.
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!