15
Февруари 2019
Между 80 и 90% от автомобилните школи у нас работят в сивия сектор. Много често фирми без автомобили взимат лиценз и го преотдават на хора, които имат автомобили, но не подлежат на контрол. По неофициални данни на бранша от този сив сектор държавната хазна губи по 50 млн. лева на година като в това число не са изчислени изплащането на обезщетения. Това стана ясно от изказване на председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев при представянето на нов проект на КНСБ, насочен срещу сивата икономика.
През 2019 г. синдикалната организация ще насочи усилията си към четири сектора, един от които е свързан с ремонт, поддръжка и техническо обслужване на моторни превозни средства.
Освен срещу полулегални автошколи, предлагащи съмнително качество на обучение, синдикатите ще се борят и срещу подобни автосервизи.
Около 80% от ремонтите на автомобили у нас се извършват в нерегистрирани или полулегални сервизи. Държавата губи стотици милиони левове годишно и от това. В същото време тези нерегламентирани ремонти създават сериозен риск по пътищата и заплашват човешки животи, обобщиха от КНСБ.
Имаме най-стария автомобилен парк в Европа. По официални данни на полицията броят на регистрираните автомобили са над 4.2 млн., от които колите на възраст над 10 г. са 3.5 млн., а над 1.5 млн. са над 20 годишни. Около 310 000 автомобила се регистрират годишно, от които около 36 000 са нови, а другите са втора употреба, подчерта председателят на браншовата камара на автосервизите инженер Емил Германов. Той предупреди, че скоро в страната ни ще започнат да се движат дизеловите автомобили, които бяха или предстоят да бъдат забранени в Западна Европа, което нарежда България на първо място по замърсен атмосферен въздух и все още сме подсъдими по дело, заведено от съда в Люксембург за неспазване на европейски директиви.
Германов добави още, че сме първенци и по загинали в пътнотранспортни произшествия. "Картинката се допълва и от това, че в България няма регламент за извършване на сервизна дейност. Това отвори широко врати за внос на регламентирани части, на работа в нерегламентирани работилници. В тези сервизи не издават касови бележки, не дължат ДДС на държавата, не назначават служителите си на договори, не носят отговорност за качеството на ремонтите", подчерта още той.
Германов настоява за публичен регистър на извършените ремонти и носене на отговорност за извършените ремонти.
Очаква се скоро да бъде публикуван проектът за Закон за превозните средства, който за пръв път ще регламентира дейността на частните сервизи. Едно от предложенията е да се въведе регистър за автосервизите, за да ги изкара на светло. Неофициално стана известно, че законът ще разреши на техническите пунктове да извършват първоначална регистрация на автомобили. По всяка вероятност ще се въведе и задължителна гаранция за качество след ремонт на колата в сервиз.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!