21
Януари 2019
Платеното паркиране в София всяка година осигурява едни не лоши приходи от порядъка на няколко милиона лева за общинското дружество „Център за градска мобилност” (ЦГМ).
Общо 54 495 850 лева са влезли в компанията от „синя” и „зелена” зона за периода от 2015 г. до края на октомври 2018 г.
Това става ясно от искане по Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ). Заявлението бе подадено до Столична община от представител на СБА в началото на ноември м.г. и по тази причина получените данни не обхващат цялата 2018-та.
Приходите от платеното паркиране с всяка изминала година нарастват. Противно на очакванията обаче паркоместата в „синя зона” не се увеличават, а намаляват ежегодно с по мъничко, което прави платеното почасово паркиране в централната част на София още по-невъзможно. За сметка на това в столицата се появяват нови площадки за платено паркиране в „зелена зона”.
Така например през 2015 г. паркоместата в „синя зона” за 5040, в „зелена зона” 11 742, а общите приходи от почасовото паркиране в тях са 13 038 527 лв. Следващата година местата в „синя зона”, която е в централната част на столицата, са „орязани” с 81. В „зелената зона” също са намалени – от 11 742 на 11 683. Същевременно приходите за общинското дружество нарастват на 14 821 343 лв.
През 2017 г. паркоместата в по-скъпата „синя зона” остават същия брой – 4959, но „зелената зона” се разширява чувствително от октомври месец същата година с близо нови 5000 места. Отчетените приходи са близо 14 милиона лева. През 2018 година местата в „синя зона” отново са леко свити - от 4959 на 4879 броя. А „зелената зона” пък от 1 октомври нарасна с цели 6500 места и сега броят им е 23 068. За първите десет месеца на миналата година са отчетени 12,7 млн. приходи. Общият брой на платените паркоместа в София пък е към 28 000 броя.
Събраните пари от такси от буферните паркинги за периода от 1 февруари 2018 г. до края на октомври 2018 г. възлизат на 40 324 лева.
От ЦГМ разясняват, че приходите се формират от продажбата на винетни стикери за локално платено паркиране, от SMS заплащане за паркиране, от продажба на талони, от заплащане чрез паркомат, от фактури от клиенти, предплатили за ползване на паркоместа. Приходите обаче не се отчитали отделно от „синя” и „зелена” зона, а общо, обясняват още от ЦГМ. От общинското дружество обясняват още, че приходите от зоните за почасово платено паркиране са част от общите приходи на ЦМГ и се изразходват по пера, описани в годишните отчети.
Така без конкретен отговор остана най-важният ни въпрос: Как са били изразходени събраните пари от „синя” и „зелена” зона в последните четири години?
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!