Шофьорите и пътниците в София често се гневят на кошмарния трафик, бавното придвижване от една точка до друга, пресмятат колко време губят в задръстване и често дават примери как е в много държави по света, където булевардите са с много повече ленти.
Изненадващо или не, но българската столица е много назад в класацията на градовете с най-лош трафик в света. По данни на TomTom - един от лидерите в GPS навигациите, София е на 83-то място в класацията, в която са попаднали 189 града от няколко континенти.
Първенец в класацията е Мексико сити, където придвижването в трафик средно е с 66% по-бавно (по отношение на целодневния трафик) от това при нормално движение. Кошмарът с автомобилното движение в мегаполиса изглежда логично. Според Уикипедия това е най-големият град в Южна и Северна Америка и третата по големина градска агломерация в света (след Токио и Сеул) с население от около 22 000 000 жители. Населението на самия град се състои от около 8,8 млн. души.
Що се отнася до сутрешните и вечерните пикове часове първенец е Банкок (Тайланд), където придвижването е със 96 % по-бавно по първия показател и с цели 118% по-бавно по втория. За сравнение по тези два критерия Мексико сити е съответно с 91% и със 101%. Пак според Уикипедия населението на столицата на Тайланд е 9,1 млн. души, а заедно с урбанизираните зони около града – цифрата надхвърля 12 млн. жители.
Мексико Сити е на второ място в пиковите часове, но остава лидер, когато става въпрос за целодневния трафик.
Третото място в класацията е за Джакарта (Индонезия), където придвижването в трафик е с 58% по-бавно от това при нормално движение.
Първенец в Европа е столицата на съседна Румъния – Букурещ. Градът с население от под 2 млн. души (данните са от 2011 г.) заема пето място в класацията на TomTom. При него показателите са както следва 50% по-бавно движение при трафик (целодневно), 90%(сутрешни пикови часове) и 98% (в пикови вечерни часове). Следва най-големият турски град – Истанбул, който е с население над 14 млн. жители. Вероятно на мнозина, посетили този мегаполис, им е направило впечатление оглушителният шум на клаксоните. Там шофьорите не са от най-толерантните и масово използват клаксона с и без нужда. В Истанбул най-проблемен е вечерният трафик – 91%.
Третият европейски град, който попада сред първите 15, е Москва (13 място; население над 12 млн. жители). Единственият американски град пък е Лос Анджелис (12 място; 4 млн. жители). В класацията най-много присъстват китайски градове.
Нашата столица София се намира на 83-то място, тя е след Портланд (САЩ) и преди Берлин (Германия). Данните за най-големия български град са съответно 29% (по-бавно предвижване заради задръстванията през деня), 58% - в сутрешните пикови часове и 66% - във вечерния трафик.
Вижте кои са първите 10 града с най-големи задръствания:
Мексико Сити (Мексико) 2. Банкок (Тайланд) 3. Джакарта (Индонезия) 4. Чанчин (Китай) 5. Букурещ (Румъния) 6. Истанбул (Турция) 7. Ченджу (Китай) 8. Рио де Жанейро (Бразилия) 9. Тайнан (Тайван) 10. Пекин (Китай)
Данните на Tomtom вижте ТУК.
автор: Ваня Георгиева
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!