04
Юли 2024
Ако сте пропуснали началото – натиснете тук!
6. Неправилно успоредно паркиране. Успоредното паркиране е трудно умение за овладяване. Много шофьори с десетилетия опит биха предпочели да отделят няколко допълнителни минути в търсене на неуспоредно място, отколкото да се опитват да паркират успоредно. Но когато паркоместата са ограничени, обичайна гледка за по-гъсто населените места, е добре да сте развили пълния набор от умения.
Решение: Съществуват стотици видеоклипове и съвети по темата онлайн. Запознайте се с тях и след това практикувайте всеки ден защото обяснението може да изглежда лесно в интернет, но няма да е толкова просто, когато всъщност се опитвате да паркирате. Повторението е ключово тук – опитайте паралелно паркиране в различни ситуации, за да усъвършенствате маневрирането си.
7. Неправилна смяна на лентата. В допълнение към физическия акт на смяна на лентата, има няколко точки, които трябва да запомните, когато го правите, за да бъде безопасно преминаването от една лента в друга.
Решение: Когато сменяте платното, не забравяйте винаги първо да проверите заобикалящата среда. Проверете случващото се зад вас, след това страничното огледало и накрая „мъртвата зона“, преди да започнете смяната на лентата. След това сигнализирайте поне 5 секунди, преди да извършите самата маневра.
8. Бавно шофиране. Шофирането твърде бавно е грешка, която хората често правят в опит да избегнат прекалено бързото шофиране. Бавното шофиране обаче е също толкова, ако не и по-опасно от шофирането с висока скорост. Това е така, защото изоставащите шофьори могат значително да нарушат нормалния трафик. Един бавен шофьор, комбиниран с няколко невнимателни шофьора на магистрала, може да доведе до катастрофа за всички участващи страни.
Решение: Ако правите грешката да шофирате твърде бавно, важно е да не забравяте да обърнете внимание на ограниченията на скоростта по пътищата. Въпреки че тези знаци ви казват максималната скорост, която трябва да достигне вашето превозно средство, като цяло е добра практика да останете в рамките на 20-30 км в час под тази граница и не повече от 10 км в час над нея. Прилагайте винаги това правило за собствено ограничение на скоростта, за да избегнете риска да се увлечете с общия трафик и да се движите със скорост, която е несъобразена за пътната обстановка и безопасността.
9. Липса на контрол върху превозното средство. Неуспехът да контролирате автомобила може да доведе до намесата на изпитващия. Това означава и провал и повторно явяване на изпита, съответно отлагане на момента, в който да станете притежател на валидна шофьорска книжка. Случаите на недозавиване или презавиване са често срещани начини да загубите контрол над автомобила.
Решение: Опитайте се да държите ръцете си на позиция 10 и 10, или 9 и 15 на волана през цялото време. По този начин ще имате пълен контрол над автомобила си, докато управлявате, завивате и избягвате всякакви препятствия, които може да има по пътя.
10. Без проверка на огледалата. Да потеглите без да сте проверили дали имате добра видимост в огледалата е опасна грешка. Като водач на МПС трябва да сте наясно, какво се случва около превозното средство във всеки момент.
Решение: Още преди да запалите колата проверете дали виждате добре във всички огледала на автомобила. Настройте ги и едва тогава потеглете. Проверявайте дясното огледало, огледалото за обратно виждане и лявото странично огледало на всеки десетина секунди. Така сте информирани за средата, в която шофирате по всяко време.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!