29
Ноември 2023
С предложените промени ЕС очаква, че ще намалеят ПТП със загинали на пътя – които са 20 000 средно всяка година!
Новите предложения ще определят законовата възраст за полагане на изпити на 17 години, а новите водачи ще имат 2 годишен изпитателен срок, през който няма да могат да шофират без придружител, а „позволеното“ количество алкохол ще бъде 0 %.
Според последните данни на Евростат, последните 10 години показват ясна тенденция за намаляване на смъртните случаи в ЕС – както във всяка страна поотделно, така и общо.
Най-големите страни – Франция, Германия и Италия – с най-обширни пътни мрежи, все още показват голям брой убити.
А. Валеан – Комисар по транспорта, казва, че новите изпити трябва да се фокусират върху рисковите фактори и възприятието за опасности.
Силна препоръка е многоетапния изпит за книжка, съгласно опита на Австрия, който става все по-популярен.
Друга ключова позиция от пакета е разширяване сътрудничеството за налагане на наказанията за нарушения от шофьорите при пътуване в различните държави на територията на ЕС. Към момента наказанията се прилагат много трудно поради трудното идентифициране на нарушителите, както и самото изпълнение между полицейските служби в различните държави.
Валеан добави, че Европейската комисия би искала да се въведе забрана за шофиране в целия ЕС за онези, които застрашават другите на пътя. Например тези, които превишават скоростта с повече от 50 км/ч.
Амбицията на ЕС е в бъдеще да се въведе обща цифрова шофьорска книжка.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
Пранично работно време на СБА Люлин, Троян и Мездра.
Мартин Нанчев е старши полицай на ГКПП Царево.
От януари 2025 г. България и Румъния се присъединяват към Шенгенското пространство. Какво трябва да знаем, когато планираме пътуване през новата година?