20
Декември 2022
Едно от ключовите предложения е максимално допустимата скорост да бъде намалена от 140 км/ч до 130 км/ч. Като аргумент за въвеждането на мярка от МВР посочват увеличаващия се брой жертви вследствие на високата скорост. От ведомството изтъкват, че след увеличаване на максималната скорост по магистралите през 2012 г. и нарастване на дължината на този вид пътища, броя на загиналите се е увеличил повече от два пъти. И ако преди 10 години на автомагистралите са намирали смъртта си между 3 и 5%, то този процент вече достига до 10 на сто. В човешки животи обаче това са 529 души, обясни зам.-главният секретар на МВР Станимир Станев. Припомняме, че тогава правителството въведе по-високата скорост с аргумента, че ограничението не се спазва, тъй като новите автомобили лесно развиват висока скорост, а наличието на все повече нови магистрални участъци е допълнителна предпоставка.
Въпреки, че магистралите са най-безопасните пътища у нас и по целия свят, и в процентно съотношение броя на инцидентите и загиналите и ранените е най-малък, в Европейския съюз 8% губят живота си именно там.
Наша справка показа, че България е единствената страна в Европейския съюз, в която максималната скорост е толкова висока. В по-голямата част от Стария континент не се допуска превишаване от 120 км/ч, особено преобладават страните от Западна Европа. Предвид негласната практика на родните пътни полицаи да не се налага санкция при превишаване на скоростта с до 10 км/ч, ако предложението бъде одобрено в Народното събрание, на практика максималната скорост на магистралите неформално ще се запази.
Дори и законодателното измените да се превърне в закон е факт, че липсата на камери за контрол както в населените места, така и по скоростните пътища няма да респектира джигитите, а ще се спазва единствено от съвестните водачи.
Вътрешният министър Иван Демерджиев подчертава, че са ползвали и испанския опит в стремежа за намаляване на пътния травматизъм. След 10 години там мерките са оказали видим ефект, но Демерджиев се надява у нас това да се случи по-бързо.
Ето списък и с останалите предложения на вътрешното ведомство.
В първите няколко месеца след получаване на свидетелството за управление на МПС (СУМПС) новите водачи:
От министерството посочват, че на младите шофьори липсва опитност, което е сред основните фактори за възникване на пътен инцидент.
Аргумент за ревизията на контролните точки е, че намаляването на нарушенията ще ограничи и броя на ситуациите предхождащи възникването на катастрофите у нас.
С този пакет от мерки от ведомството се надяват драстично да намалят броя на невръчените глоби. Това е сериозен проблем за МВР. Само от началото на тази година полицията не е връчила повече от 500 хил. електронни фиша. Резултатът от това е, че нарушителите остават ненаказани.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!