Нарушителите на пътя ще заплащат драстично по-високи глоби
Покрай темата за състоянието на пътищата и тяхната безопасност, от МВР предлагат увеличаване на санкциите за нарушителите на правилата за движение. От силовото ведомство изтъкват и повишаването на средните доходи у нас като мотив за внесените предложения. Те ще станат факт, ако бъдат одобрени от Народното събрание.
Предложенията на МВР – високи глоби
Ако тези санкции имат предимно финансов характер, то следващите нарушения могат да ни оставят без кола за три месеца, а отделно да заплатим 200 лв. глоба:
Ако пък ви хванат да шофирате без задължителните документи, глобата става 30 лв., а сега е символичните 10 лв. Предложенията включват и премахването на т.нар. син талон и лепенката за застраховка „Гражданска отговорност“, която става дигитална – идеи, за които се говори от близо една година могат да станат факт това лято.
Как да се спасим от високите глоби?
Определено, като спазваме стриктно Правилникът за движение по пътищата. Ако все пак извършите нарушение и бъдете санкционирани, то при заплащането му в срок до една седмица, глобата ще бъде с 20% по-ниска. При неплащане обаче няма да може да се премине през задължителния годишен технически преглед. Фишовете ще се връчват лично срещу подпис, при използването на административна услуга или онлайн. В последния случай ще се считат за връчени, ако плащането е направено електронно или с банкова карта.
По-ниска скорост по магистралите
Относно движението по автомагистралите от МВР ще настояват за понижаване на максимално допустимата скорост, която в момента е 140 км/ч. за леките коли, да стане 130 км/ч. Наша справка показа, че България е единствената страна в цяла Европа, в която пределната допустима скорост за движение по магистрала достига 140 км/ч.* В повечето страни тя варира най-често между 120-130 км/ч. Прави впечатление, че географската тенденция е максималната скорост в Западна Европа да е предимно 120 км/ч. и като цяло тя да доминира за по-голямата част от Европа, а да нараства до 130 км/ч в източната част на континента. Разбира се, това е обобщен поглед, но предвид общото състояние на пътната мрежа и факта, че страната ни няма нито една напълно завършена магистрала, е основателен въпроса защо максималната скорост у нас е толкова висока. Според МВР за изминалите 11 години се отчита повишена смъртност, вследствие на бързото шофиране по българските магистрали. Те предлагат още движение на превозни средства, чиято конструктивна максимална скорост надвишава 70 км/ч да се движат по магистралите и скоростните пътища. В момента се допускат такива с 50 км/ч.
В момента тече законовия срок за обществено обсъждане на внесените предложения.
*Изключение са популярните в цял свят немски аутобани, където препоръчителната скорост за движение е 130 км/ч.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!