17
Февруари 2022
Регионалното министерство готви изменения, с които да се реши проблем при въвеждане на грешни данни на автомобила при закупуването на електронна винетка. Идеята е водачите на МПС да могат да нанесат поправката, ако са допуснали грешка, при въвеждането на данните. В момента също има такава възможност, но промените действат напред във времето. Но така системата на БГТОЛ не разчита, че имате валидна винетка, при което се налага глоба, макар заплатената сума за винетката да е постъпила.
Множество жалби на граждани за този проблем са изпратени до националния омбудсман Диана Ковачева. Тя е сезирала и регионалното министерство, откъдето са се ангажирали да внесат промени. Оказва се, че привидно дребна грешка може да доведе до налагането на поредица от глоби. А „нарушителите“ разбират за това едва, когато бъдат спрени от мобилен екип на БГТОЛ. Така, тези шофьори се оказват длъжници въпреки прилежно заплатената пътна такса. Оказва се, че има фрапиращи случаи, при които са наложени глоби за десетки нарушения. Според Ковачева освен, че трябва да се спре тази практика, нарушителите трябва да се осведомяват за глобите, за да не се натрупват с времето и допълнителни.
Предвижда се водачите да могат еднократно да направят корекция в данните на сгрешена винетка. Различното е, че нанесените промени ще важат от датата, на която е закупена тя. Така, когато се направи поправка на сгрешените данни, това ще доведе до отмяна на глобите. Очакват се и други мерки, с които да се осигури безпроблемната работа на гражданите със системата, сред които и информационна кампания.
Дали винетката е напълно валидна можете да проверите лесно с въвеждане на регистрационния номер на колата в сайта на БГТОЛ. Препоръчително е да използвате латински букви за номера на табелата – с натискане на бутон „Проверка“ следва да се покаже информация на екрана за:
Ако се появи съобщение „Няма намерена валидна винетка“ то проверете изписването на регистрационния номер. Символите за цифрата 0 и буквата О не са взаимнозаменяеми.
В момента също е допустимо промяна по въведените данни, без да се стига до финансови санкции. Необходимо е обаче да няма регистрирано МПС с идентичен номер, съответно грешка е допусната в регистрационния номер, държавата или категорията на ППС.
Препоръчително е да проверявате данните преди на направите плащането. Наше проучване показа, че ако установите погрешно въведени данни, обаждане на платените телефонни номера на БГТОЛ и подаване на сигнал до тях също може да доведе до решаване на проблема.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!