25
Октомври 2021
Паспорт на модела
Година на производство: | 2005-2013 |
Произведени: | 3.07млн. |
Популярност на пазара: | Често срещан |
Ценови диапазон: | 6000 - 18 000 лева |
Оценка на експертите (0-10) | 5 |
Пето поколение на BMW 3-та серия се предлага в няколко варианта.
BMW E90 (седан)
BMW E91 (комби)
BMW E92 (купе)
BMW E93 (кабриолет)
Производството на модела започва в края на 2004 година и приключва октомври 2013 година. Модела се сглобява в заводите на BMW в цял свят.
Германия, Египет, Южна Aфрика, Китай, Мексико, Индия, Тайланд, Индонезия, Малайзия, Русия.
За всички години производство от заводите на BMW са излезнали 3 076 085 автомобила. Модела се харесва изключително много и до края на първата година са продадени 230 хиляди бройки според докладите за продажби на компанията.
През 2008 година модела претърпява малко промени по визията си (Facelift).
Получава нови брони, фарове, стопове, багажник, преден капак и въздуховоди на решетката (бъбреци), както и някой подобрения по интериора.
Двигателя е предно разположен със задно задвижване, като има опцията и за задвижване на четирите колела (xDrive).
Двигателите на пето поколение 3-та серия са следните:
Бензинови двигатели:
4 цилиндрови
От 1600 до 2000 кубика (120к.с. до 170к.с.)
6 цилиндрови
От 2500 до 3000 кубика ( 174к.с. до 302 к.с.)
И 8 цилиндровия атмосферен 4000 кубика при M-версията със своите 414 конски сили.
Това е последното поколение на трета серия с бензин, което има вариант за атмосферен 6 цилиндров двигател.
Дизеловата гама е също доста широка и не остава по-назад в никакъв случай, спрямо бензиновите варианти, като дори е предпочитан вариант за повечето шофьори.
Всичките агрегати се предлагат във вариант с турбо компресор и система на впръскване на горивотo Common rail.
Дизелови двигатели:
4 цилиндрови
От 1600 до 2000 кубика (114 к.с. до 180к.с.)
6 цилиндрови
3000 кубика (194к.с. до 282 к.с.)
Скоростните кутии слагани на 3-та серия са:
6 скорости – ръчна трансмисия
6 скорости – автоматична трансмисия (ZF)
7 скорости – автоматична трансмисия с двоен съединител
Механичната кутия е надеждна при всички варианти (бензин и дизел). Автоматичната трябва да следите как превключва, но не само когато автомобила се шофира агресивно, но и когато се кара леко.
Както всяка кола и тази има проблеми, които се появяват след определен пробег. При всичките варианти на Е90 с ръчна скоростна кутия има двумасов маховик, който си има живот от 200 до 250 хил.км. При покупка, следете дали не се получават прекалено много вибрации и тропане, когато изгасвате колата. Без значение дали купувате с най-малкия двигател или най-голям, при ръчната скоростна кутия, следете за симптомите на маховика. Ремонта не е евтин и често трябва и съединителя да бъде заменен в комплект заедно с маховик.
Двигателите на трета серия (пето поколение), особено 6 цилиндровите бензинови без турбо, са доста надеждни ,въпреки че имат някой слаби места.
Охладителната система е чувствителна и ако предишния собственик (или собственици) не са слагали правилния антифриз или са сипвали само вода, това може да окаже проблем по всичките компоненти на охладителната система.
Проверете не само дали количеството е правилно в разширителният съд, но и дали цвета е правилния за този двигател (вижте в ръководството за експлоатация). Бързо измерване в сервиз с правилните уреди ще ви покаже дали течността е правилната и дали трябва замяна.
Друго нещо, на което да обърнете внимание след покупката на Е90, е на термостата и водната помпа. Често с правилната поддръжка не създават проблеми, поне 100 000 километра.
Имайки предвид пазара за авточасти и различните марки и тяхното качеството, не спестявайте при покупката на тези две части. Вземете по-скъпите варианти, дори ако трябва оригинални. Не трябва да се прави компромис!
Проверете за друг често срещан проблем при всички разновидности на моторите, за течове от гарнитурата на клапаните, както и от тялото на масленият филтър. Има и други места, на които се образуват течове на масло при различните двигатели, за които е необходимо да се махнат корите под двигателя. Направете проверка в сервиз преди покупкатa.
Проблем, който засяга всички автомобили от това поколение, е разтягането на ангренажната верига (150 000 км). Без значение дали е дизел или бензинов, когато километрите са повече, което е гарантирано за втора употреба автомобил в България, заслушайте се при студен старт на двигателя за необичайни шумове или потраквания. Тук пак е изключително важно, при оглед на автомобила да разбирате какво гледате. Вземете приятел или механик, които са запознати с проблемите при тези автомобили и биха открили симптомите на ангренажната верига. Добър вариант си остава посещението на колата в сервиз за пълната й проверка.
Системата за впръскване на горивото и при бензиновите, и дизеловите варианти, не е за подценяване от проблеми, особено на бройките със сериозни километри. Неглижирането от предишните собственици със смяната на горивните филтри и лошо гориво, може да ви изиграе лоша шега и да заплатите скъпо струващи ремонти след това. Задължително е да бъде направена правилна диагностика с компютър на всички видове дизеловата гама, както и на бензиновите мотори!
Агрегатите с турбо компресори също трябва да бъдат проверени добре. Най-големият бензинов и дизелов мотор (без М варианта) имат 2 турбо компресора (след 2011 бензиновият е само с 1). Ако колата няма мощност, или излиза странен пушек от ауспуха (синьо), трябва да се замислите дали няма и други неща по колата, които се нуждаят от сериозен ремонт. Ремонта излиза в повечето случай до 1000 лв. (на компресор), но би било добре да си ги спестите. Качествена проверка на автомобила веднага ще покаже къде и какъв е проблема.
Без значение от двигателя, в петото поколение всички видове използват различни системи за преработка на изгорелите газове, които трябва да бъдат проверени. С все по-затягащите се мерки за екологията и вредните емисии изпускани от автомобилите, е задължителна проверката на този компонент от автомобила и дали той е в изправност. Катализатор или филтър за твърди частици, трябва да бъде наличен, а не премахнат. Закупуването на нови би ви струвало много.
Dynamic drive - Има ли вашето мечтано BMW тази екстра, трябва да сте нащрек с нея. Системата изисква особено внимание, когато става дума за автомобили над 10 годишна възраст. Подлежи на рециклиране, но в България почти никой не се заема с ремонта, а ако намерите някой който би го направил, цената едва ли би ви харесала.
Системата за измиване на фаровете, често прави проблем с течове под предната броня и халогените. Проблема лесно се отстранява и дори можете сами да го извършите с малко сръчност и умения.
Друг проблем, който може да имате е с вентилатора в купето. Включете го и проверете дали всички степени работят и не издава странни звуци. Заради този проблем, в края на 2017 година от компанията обявяват сервизна акция за 670 хил. автомобила произведени от 2006 до 2011 година, заради лоша връзка на буксата за вентилатора, която корозира и прави предпоставка за пожар.
Друг често срещан проблем отварянето и затварянето на стъклата. Проверете дали всички се затварят и отварят нормално. При автомобили с голям пробег и амортизация, често някое от стъклата е с повреден механизъм.
Ако автомобила има опцията за автоматично прибиране на огледалата, проверете и тях. Рядко срещан проблем е сгъването на огледалото (най-често шофьорското), напр. да се прибира повече от колкото трябва, и когато се върне обратно към нормална позиция да не застава правилно. Решението в повечето случай е необходимост от смазка.
Навигацията е малко старомодна по съвременните стандарти, особено на първите бройки Е90. Определно вкарва модерност в интериора, но не е нищо впечатляващо. Много хора правят ъпгрейд на системата и слагат android базирани навигации, които имат възможност също за показване на данните от двигателя и не отменят функциите на оригиналната система. Въпрос на предпочитание е и е опция, ако искате да използвате модерна навигация.
Като заключение бихме казали: BMW E90 е добър и надежден автомобил, стига преди това да са се грижили добре за него. В практиката сме виждали автомобили с пробег от 400 000 хил.км, обслужвани на време, които нямат проблеми и се движат по пътищата на Европа.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!