23
Август 2021
До
МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Г-н СТЕФАН ЯНЕВ
С копие до
МИНИСТЪРА НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА Г-н ГЕОРГИ ТОДОРОВ
МИНИСТЪРА НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
чл.-кор. проф. д.х.н. НИКОЛАЙ ДЕНКОВ
УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ,
От 2019 г. инструкторският бранш води битка с автомобилната администрация срещу проекта за изменение и допълнение на Наредба № 37 от 2.08.2002 г. за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение /наричана за краткост Наредба № 37/. В годините многократно бяхме лъгани, че ще започне диалог с бранша за изготвяне на изцяло нова учебна документация, и едва тогава ще се пристъпи да се пристъпи към изготвяне на нова Наредба № 37.
На 21.07.2021 г. беше проведена среща на служебния министър на транспорта, на която той обяви, че ще възобнови диалога с нас и ще направи ревизия на дейността на ИААА. Ние поехме ангажимент да предоставим нашите предложения /приложени/ относно нормативните актове за обучение на водачите на МПС, като настояхме скандалните промени да не бъдат приемани, да бъде отменена Заповед № РД09-2900/15.11.2019 г. на Министъра на образованието и науката, касаеща учебната документация, да се осигурят нормален брой изпитни комисии в цялата страна, като се отмени незабавно текста на чл. 48, ал. 3 от Наредба № 38, според който, ако си скъсан на втората минута от изпита, то същият продължава, да се изготви нова методика за провеждане на изпита и т.н.
До настоящия момент не само, че нямаме отговор на нашите предложения, липсват информация за обещаната ревизия и реформи, но и за пореден път тихомълком се пристъпва към узаконяване на спорните лобистки промени на Наредба № 37, която, след поредните промени на предходното правителство дори не е представена за обществено обсъждане.
УВАЖАМИ Г-Н МИНИСТЪР - ПРЕДСТЕДАТЕЛ,
Искаме да бъдем ясно разбрани, че ние не сме против контрола върху обучението на водачи за МПС. Контрол и в момента се извършва. Ние се против безсмислени промени, които ще затруднят работата на бранша, и сме категорично против системата за контрол, която се предвижда да следи инструктора и обучаващото се лице, която няма аналог в света, и, която най-вече, с нищо не гарантира качеството на обучението. Против сме и за това нашите пари като данъкоплатци да бъдат харчени без контрол с цел облагодетелстване на определени лица. Напомняме, че даването на шофьорска книжка зависи единствено от подчиненото на г-н Тодоров министерство, а не от инструкторите, както се опитват да ни убедят нас и обществото.
До настоящия момент ние все още чакаме отговори от министър Тодоров, касаещи Наредбата и по-конкретно, така защитаваната от него информационна система. Имаме притеснения, че тя създава сериозни предпоставки за нарушаване сигурността на лични данни и, както посочихме по-горе, за безконтролно харчене на нашите пари.
Не разбираме защо Министерство на транспорта насила кара инструкторите на протестират. Ето защо искаме незабавна среща с Вас, за да се спре приемането на наредби на тъмно, с фиктивни обсъждания, и в крайна сметка - убиващия малкия бизнес. Разчитаме, че поне Вие ще застанете на страната на малкия бизнес и работещите хора в страната в битката им срещу угодническите административни решения.
20.08.2021 г., гр. София
|
МИНИСТЪР НА ТРАНСПОРТА, ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И СЪОБЩЕНИЯТА Г-н Георги Тодоров
С копие до
МИНИСТЪР НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА чл.-кор. проф. д.х.н. НИКОЛАЙ ДЕНКОВ
УВАЖАЕМИ Г-Н МИНИСТЪР,
Повече от година водим непълноценни разговори по повод нов проект за изменение и допълнение на Наредба № 37 от 2.08.2002 г. за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение /наричана за краткост Наредба № 37/. На 14.10.2020 г. приключи общественото обсъждане на Наредбата като не беше публикувана справка за постъпилите предложения заедно с обосновка за неприетите такива. Моля да имате предвид, че въпреки направеното от нас искане все още не сме запознати с мотивите за направените предложения и доклада за Наредба № 37, в частта за:
От изключително значение за нас е и финансовото отражение върху дейността на учебните центрове и на останалите промени, които се предвиждат с Наредбата. В последните години учебните центрове са засипвани с многобройни законодателни изисквания, всички с един претекст - подобряване качеството на обучението на водачите на МПС, и една реална цел - облагодетелстване на едни за сметка на други.
Въпреки явно недоволство на целия бранш /с изключение на едно единствено сдружение/ срешу предложените изменения въпросът за Наредба № 37 остава отворен, а позицията ни - непроменена:
Моля да ни уведомите за стъпките, които възнамерявате да предприемете по повод изложеното по-горе. С настоящото Ви молим да застанете на страната на малкия бизнес и работещите хора в страната в битката им срещу угодническите административни решения.
|
С уважение:
|
' Date: 2021.06.25 10:17:06 +03’00‘
Председател: Видко Митрович
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!