14
Октомври 2020
До
СТАНКО ИВАНОВ
Директор на дирекция „Водачи на моторни превозни средства“
Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“
СТАНОВИЩЕ
От
"СДРУЖЕНИЕ НАЦИОНАЛЕН АВТО-ИНСТРУКТОРСКИ СЪЮЗ НАИС"
чрез председател Стефан Малковски
СДРУЖЕНИЕ "СЪЮЗ НА БЪЛГАРСКИТЕ АВТОМОБИЛИСТИ"
представлявано от председател ЕМИЛ ДИМИТРОВ ПАНЧЕВ
"СЪЮЗ НА ЦЕНТРОВЕТЕ ПО АВТО-МОТО ПОДГОТОВКА“
чрез председател ЙОНКО ИВАНОВ
"БЪЛГАРСКИ АВТОИНСТРУКТОРСКИ СЪЮЗ"
чрез председател ТРЕНДАФИЛ ПЕТРОВ МАРИНОВ
"АСОЦИАЦИЯ ЗА ОБУЧЕНИЕ В ТРАНСПОРТА"
чрез председател ВИДКО МИТРОВИЧ
Във връзка с Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 37 за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение
УВАЖАЕМИ Г-Н ИВАНОВ,
Във връзка с предложения за обществено обсъждане проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 37 за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение/наричан за краткост „Проект на Наредба № 37“/, долуподписаните категорично заявяваме, че проектът изобщо не следва да бъде внасян за разглеждане, тъй като при изготвянето му са допуснати тежки процесуални нарушения и противоречия с материалния закон, които не могат да бъдат санирани на по-късен етап.
Част от предлаганите промени са противоконстицуционни като нарушаващи основни права и свободи на гражданите. Голяма част от предлаганите текстове противоречат на действащи нормативни актове от по-висока степен, а именно: Закона за движението по пътищата, Закона за защита на личните данни, Закона за ограничаване на административното регулиране и административния контрол върху стопанската дейност.
Целият Проект на Наредба № 37 е изготвен в противоречие на концепцията на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за подготовката на водачите и изпита за придобиване на шофьорска книжка, която следва да бъде приложена и едва тогава може да се пристъпи към изработване на изцяло нов проект на Наредба № 37.
Предвид гореизложеното, считаме, че предложените изменения и допълнения са НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНИ и НЕЦЕЛЕСЪОБРАЗНИ, а тежките пороци на документа на практика лишава заинтересованите лице от възможността да вземат реално участие в общественото обсъждане, да изразят становищата си по проекта и да направят своите предложения в пълнота.
В случай, че въпреки изложеното и публично изразеното недоволство на голяма част от лицата в бранша, Проект на Наредба № 37 бъде приет, ще бъдем принудени да защитим интересите на своите членове пред ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД.
13 октомври 2020 г.
град София
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!