16
Март 2020
Себастиан Ожие спечели за 6-и път рали „Мексико”. Състезанието бе съкратено заради коронавируса. Това бе първа победа на французина с екипа на Toyota. Пилотът поведе в 4-ия специален етап и с перфектно изградена стратегия задържа лидерската позиция до финала. Сега Ожие има равен брой победи в Мексико – по 6, с деветкратния шампион Себастиан Льоб.
За съжаление рали „Мексико” приключи след трите къси отсечки край Леон 19-а, 20-а и 21-а. Отборите поискаха надпреварата да бъде прекратена преждевременно заради големите трудности при транспорта, възникнали заради разпространяващия се в Европа със светкавични темпове коронавирус. Организаторите уважиха желанието на пилотите. Тъй като бе покрита над 75% от състезателната дистанция, бяха раздадени пълните точки за класирането.
Драмите започнаха още в първия ден на ралито. Тъкмо 4-ия специален етап се оказа решаващ за изхода на борбата. От Танак с Hyundai удари камък и разби задно дясно окачване. От това световният шампион загуби повече от 45 секунди. Ден по-късно със здраво каране и умен стратегически ход на Hyundai, естонецът излезе на втора позиция.
Танак трябваше да спори с Теему Сунинен от екипа на M-Sport с Ford и Елфин Евънс с Toyota за второто място на подиума. Евънс бе елиминиран много лесно и то чрез Тиери Нювил. Пилотът на Hyundai трябваше да отваря етапите заради повреда в електрическата система, довела до отпадане в първия ден. От тима наредиха на Нювил да закъснее за контролата на втората отсечка за деня. Това наказание прати Нювил зад Евънс в стартовия списък, но пред Танак. Така ефектът от чистенето на трасетата бе много по-важен за естонеца. Световният шампион се възползва и се откъсна пред Евънс, като изпревари и Теему Сунинен, който остана 3-и.
За пилота на M-Sport това бе първи подиум от рали „Сардиния” 2019 г. Той не можа да атакува втората позиция, тъй като след етапа „Дерамадеро” Сунинен остана 3-и, зад втория – Танак. Финландецът не можа да компенсира изоставането си в споменатите три къси етапа в Леон и финишира 3-и.
Себастиан Ожие спечели 25 т. и излезе пред Елфин Евънс във временното класиране. Пилотът от Уелс направи здраво каране и въпреки че отваряше етапите в първия ден - петък, завърши на четвърта позиция. Третият пилот на Toyota Кале Рованпера стигна пети до финала при първото си макадамово рали с WRC автомобил. Понтус Тидеманд (Skoda Fabia R5) спечели победата във WRC 2 и стана 6-и.
Участието си в рали „Мексико” твърде рано приключи Дани Сордо с Hyundai. За него това бе първо състезание през сезона. Той загуби пет минути още в първата отсечка в петък с пробит радиатор. После и отпадна. Колата на Есапека Лапи пък се запали и изгоря. Лапи бе четвърти и се бореше за топ 3, но на финала на „Ел Чоколате 2”, колата му избухна в пламъци и изгоря напълно.
Рали „Мексико” за съжаление ще бъде последното за първата половина на годината. Надпреварата в Аржентина вече е официално отменена, а състезанията в Португалия и Сардиния със сигурност ще имат същата съдба. Това означава, че следващият старт във WRC вероятно ще бъде рали „Сафари” в Кения, което стартира на 16 юли.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!