28
Октомври 2019
Паспорт на модела
Година на производство: 1991-2002г.
Брой произведени: 4.8млн.
Популярност на пазара: рядко срещан
Ценови диапазон: 1000-2000лв.
Оценка на експертите (0-10): 4
Volkswagen Golf III се произвежда 1991 до 2002 година, като четвъртото поколение започва да се сглобява от 1998-а. Заради сериозната си възраст и навъртян километраж на пазара за коли втора ръка Golf III се продава за символичните 1000-2000 лева.
Моделът се произвежда във вариант хечбек с три врати и пет врати, комби, седан (като Vento) и кабриолет. При представянето си Volkswagen Golf III става "Автомобил на Европа 1992". Общият брой на произведените трето поколение голф е 4 805 900, включително 222 626 комбита и 43 920 седана.
Гамата на двигателите включва седем бензинови (60-190 к.с.), включително 16-клапанни и две V-образни шестици, както и 3 дизела - два атмосферни (64 и 75 к.с.) и един турбокомпресор (90 к.с.).
Най-скромният агрегат е с обем 1,4 литра, а най-мощният - 2,8 литра (с този моделът е в състояние да вдигне 225 км/ч и да ускори от място до 100 км/ч за 7,6 сек). Най-мощните версии са с четиристепенна автоматична трансмисия, оборудвана с две програми - за икономичен и спортен стил на шофиране, както и дискови спирачки на всички колела.
При разработването на Volkswagen Golf III специално внимание се обръща на безопасността - имаме подсилена рамка, както и греди, вградени във вратите. Golf III разполага също така с въздушни възглавници за водача и пътника до него, 170 мм деформируема кормилна колона и арматурно табло от пяна. Освен това Golf III излиза от завода с 12-годишна гаранция срещу корозия.
Най-уязвимите места от ръжда са арките на колелата, особено на автомобилите от първите години на производство. Скритите кухини са добре защитени от фабричното несъхнещо антикорозионно и цинково покритие на повечето панели.
Сред допълнителното оборудване на автомобила трябва да се отбележи спирачната система ABS, електрическото отопление на седалките, климатика, електрическото регулиране на ъгъла на облегалката на седалката, централизираното управление на заключването, електрическото регулиране на външните огледала, системата за предварително отопление на двигателя в студено време и много други големи за времето си екстри.
Двигателите са доста надеждни и непретенциозни. Проблемните зони са уплътнението между инжекционния блок и всмукателния колектор и вакуумната линия от колектора до усилвателя на спирачката. И в двата случая подмяната им отнема няколко минути и не е скъпа.
Двулитрови бензинови двигатели с директно впръскване на горивото са много чувствителни към чистотата на горивото и въздуха. В градска употреба въздушният филтър трябва да се заменя на всеки 15 хиляди километра. Препоръчително е агренажният ремък да се сменя на всеки 90 хиляди километра, нищо че в сервизната книжка пише 120 000.
Избирайки кола с VR6, не се надявайте, че предишният собственик е пощадил двигателя. Често до 80-90 хиляди км износването на буталните пръстени вече се усеща чрез значителната консумация на масло (до 1 литър на 1000 км).
Както почти всички дизелови коли втора ръка, и тези на Volkswagen Golf III трябва да се внимава. Моторите са надеждни, но не понасят намесата на любители. Камерните нафтови двигатели са значително по-евтини за поддръжка от тези с директно впръскване TDi, но като цяло разходите зависят от качеството на дизеловото гориво и точността на собственика. Забравяйки редовно да източвате утайките от корпуса на горивния филтър, може да се наложи преждевременно да замените скъпата горивна помпа с високо налягане.
Претенции към автоматичната скоростна кутия при навременна смяна на маслото почти няма. Механичните скорости също са надеждни.
Категории
СБАПътна безопасностКампанииЗастрахованеФИАЛюбопитноПриложно колоезденеЗакониПътна полицияИАААКазусиСъветиСБА в медиитеПозицииТехнологииТест драйвАвтомобилиПътуванеПоследни публикации
За 30 пореден път стартира кампанията по пътна безопасност "Акция Зима".
Обръщение на председателя на СБА инж. Емил Панчев към членовете и абонатите на СБА!